Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
Слухання розповідей учнів про те, як
медоносні бджоли готуються до зими.
— Про яку пору року ми говорили на
минулому уроці?
— Назвіть осінні місяці.
— Який місяць називають листопадним?
— Яким був найхолодніший місяць?
— Чому говорять: «В осінній час сім
погод у нас»?
— А яка осінь вам більше подобається
— рання чи пізня?
— Яка пора року йде після осені?
III. Повідомлення теми і мети уроку
—Ви вже здогадалися, про яку пору
року ми сьогодні говоритимемо?
— Так, тема нашого уроку «Зима».У
нас незвичайний урок, а урок милування.
Наше завдання — визначити зміни в
неживій природі взимку, або інакше, ознаки зими.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Гра «Павутинка»
-З;єднайте вірно слова.
2. Робота за підручником. Інтерактивна
вправа «Передбачення»(с. 62–63)
— Розгляньте фотографію. Які зміни в
природі відбуваються взимку?
— Що робить зиму неповторною?
— Доведіть, що сніг — не тільки
прикраса зими. Доведіть, що він захищає рослини від переохолодження.
— Розгляньте фотографії на с. 63.
Яка у зими є ще одна дорогоцінна прикраса? Що таке іній? (Мільярди голочок, які
одягають усе у срібну бахрому.)
— Поміркуйте, у чому сила зими? (Це
тріскучі морози.)
— Який узимку ранок? вечір?
— Прочитайте віршовані рядки. Про
яке зимове явище розповідає автор? Чи доводилося вам спостерігати за ним?
—
Як ще називають метелицю?
3.Інтерактивна вправа «Асоціації»
- Що може зрівнятися з красою зими?
4. Милування картиною І. Шишкіна.
— Після якої пори року настає зима?
— Назви основні ознаки зими.
— Назви ознаки зими, про які не
йшлося у тексті. (Сонце низьке над горизонтом, температура повітря вдень і
вночі нижче 0°, ґрунт замерзнув, водойми покриті льодом.)
Для допитливих
Раніше вважали, що сніг — це
замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені
розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо
над землею, де панує сильний холод, і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики.
Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні
зірочки-сніжинки.
5. З народного джерела(Робота із прислів»ями)
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація
знань
1.Гра « Додай слово»
2. Гра «Увійди в картинку»
- Чому вам подобається зима?
- Які розваги вона приносить?
- Яких правил потрібно дотримуватись на льоду?
3. Гра «Увійди в картинку»
Робота у групах
1) «Підкресли ознаки зими»
Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре
світить і гріє. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке,
сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Сніг укрив замерзлу землю.
2). Вікторина «Зима»
- Щедре випадання снігу називають...
(снігопад).
- Підвищення температури вище за
нуль градусів у холодну пору року. (Відлига)
- Пухнаста снігова бахрома на
деревах і дротах. (Паморозь)
- Вода, що з’явилася під час
відлиги, і підталий сніг замерзають. На дорогах утворюється кірка з льоду. Це
явище називається.... (ожеледиця).
- Про що йдеться в прислів’ї: «Сам
біжить, а стояти не дозволяє». (Мороз)
- Снігопад при сильному вітрі
називається... (заметіль).
3). Доповни приказки
- Узимку сонце світить, та ___.
- ___ рік кінчає, а зиму починає.
- Сніг для рослин — це ___.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Що сталося з сонцем? (Сонце
піднімається невисоко.)
— Як це вплинуло на температуру
повітря? (Мороз)
— Як змінилися опади? (Снігопад)
— Як змінилося небо? (Сірі, темні
хмари.)
— Що ми спостерігаємо на деревах і
дротах у мороз? (Іній, паморозь)
— А на вікнах? (Візерунки на склі.)
— Що сталося на річках, озерах,
ставках? (Лід)
VII. Домашнє завдання
с. 62-64, відповіді на запитання;
*намалювати малюнок, дати йому назву.
|